HKJ08022011_104

Avdelningar

I vår scoutkår finns det flera avdelningar i allt från Familjescouter (6-7 år) till Roverscouter (19-25 år). Vi är en av Sveriges större scoutkårer och alla är välkomna att vara med!

Våra avdelningar brukar ha möte en gång i veckan och en eller två hajker på termin. Med hajk menar vi övernattning som för de yngre oftast är i vår övernattningstuga i Djupviken medan de äldre kanske sover ute i vindskydd någonstans. Varje sommar har vi ett sommarläger som kan vara ett kårläger (bara kåren), distriktsläger (ordnat av vårat distrikt), ett nationellt läger eller ibland ett internationellt läger.

Vill du också bli scout? Läs mer och anmäl ditt intresse under fliken Bli scout eller klicka på bladet i bilden ovan.