wasakåren_logotyp_vit_utantext_scoutblå_2000x825

Nåntunastugan

På den östra sidan av Fyrisån i Nåntuna finns scoutstugan vi kallar Nåntunastugan.

På en liten höjd, med fårhagar och grönområden bakom sig ligger en röd liten stuga med stående panel på fasaden och svarta fönsterluckor runtomkring. Vid stugans tomtgränser finns gröna ängar och strövområden, och även denna stuga ligger nära bostadshusen. Nära, men ända avskilt med fria ytor.

Hitta hit – Karta

Här finns scoutstugan i Nåntuna

Visa Nåntunastugan Wasakåren på en större karta

Buss:

• Tag buss 10 till ändhållplatsen Vävstolsvägen. Följ Vävstolsvägen norrut mot Nåntunaskolan och scoutstugan syns på vänster hand vid skolan.
  • Tag buss 9 eller buss 31 till hållplatsen Bonadsvägen. Följ Nåntunavägen åt nordväst fram till gång- och cykelvägen, tag vänster och följ den. Scoutstugan syns på höger hand mitt emot Nåntunaskolan.

Bil: Parkering finns i änden på Vävstolsvägen vid Nåntunaskolan bredvid scoutstugan.