wasakåren_logotyp_vit_utantext_scoutblå_2000x825

Djupviken

I Djupviken har Wasakåren sin övernattnings och lägerstuga.

Egentligen är det två stugor, dels den stora som vanligen är den man menar när man säger Djupviken, dels en lite mindre som kallas Annexet. Den senare används mest som övernattningsstuga för patrullhajker av äventyrarna men även utmanarna är där en del.

Hitta hit – Karta

Här finns scoutstugorna i Djupviken

Visa Djupviken på en större karta

Adress: Kungshamn 110
755 98, Uppsala
Buss: Tag buss 101 eller 183 (går sparsamt) till hållplats Djupviken. Kommer du från Uppsala hållet är det bara att gå tillbaka ett par meter, gå förbi bommen och följa skogsvägen ca 600m, sväng höger vid skylt till scoutstugan. Total sträcka att gå är ca 700m. Från Knivsta hållet, gå över vägen. Var försiktig, många kör fort här. Gå förbi bommen och följ skogsvägen som ovan.
Bil: Parkera vid Sands parkering som är utmärkt på kartan ovan. Gå sedan över vägen du kom på och följ anvisningarna ovan. Sommartid går det att köra ner till stugan om man har mycket att frakta. Prata med vår stugfogde
Gående eller cykel: Från Flottsundsbron följer man grusvägen söderut som går mot Kungshamns corps de logi. När grusvägen tar slut kommer man till en skogsstig som fortsätter i sydligriktning, den tar man och fortsätter. Det går upp, upp och upp, men när man kommer upp på åsen kan man beskåda en jättetall, prova att nå runt den.

Fortsätt på stigen till en t-korsning där det står en transformatorstation. Där tar man och svänger höger, förbi ett rött hus, efter huset går vägen ner och där tar man höger igen, där finns en skylt som talar om att man kommit till Wasakårens scoutstuga.