wasakåren_logotyp_vit_utantext_scoutblå_2000x825

Hyra scoutstugorna

Du kan hyra våra scoutstugor på Sjövägen, i Nåntuna och Djupviken

Upplåtelsespolicy

För allas trevnad och för att alla ska veta reglerna har vi en policy för upplåtelse av våra stugor.

Djupviken:

• Stugan upplåts bara för scoutaktiviteter.
  • Wasakåren förbehåller sig rätten att neka lån/uthyrning utan vidare förklaring.
  • Kostnaden för att låna Djupviken (exkl. Annexet) är 1500 kr per dygn.
  • För att även låna Annexet tillkommer 200 kr per dygn.
  • Stugan ska lämnas i städat skick – annars debiteras den som lånat stugan 700 kr för städning.
  • Vid delade meningar om städningen är det upp till den som hyrt stugan att bevisa skicket vid början av uthyrningen.
  • Man får inte bruka alkohol eller andra droger i varken Storstugan eller Annexet.
  • Det är rökförbud i stugorna.
  • Kvitto på betalningen ska visas upp när nyckeln hämtas.
  • Vid övernattning ska en anmälan om tillfällig övernattning skickas in till Uppsala brandförsvar samt Brandkåren Attunda senast fem dagar innan övernattningen.

Sjövägen/Wasagården & Nåntunastugan:

• Stugorna hyrs enbart ut till organisationer/privatpersoner som delar Scouternas värderingar om alla människors lika värde.
  • Stugorna får hyras även för andra aktiviteter än scoutaktiviteter, t.ex. barnkalas.
  • Ledare eller myndig medlem i Wasakåren lånar stugorna gratis.
  • För övriga är kostnaden 500 kr per dygn.
  • Man får inte bruka alkohol eller andra droger i stugorna.
  • Det är rökförbud i stugorna.
  • Stugorna ska lämnas i städat skick – annars debiteras den som hyrt/lånat stugan 600 kr för städning.
  • Vid hyra ska kvitto på betalningen visas upp när nyckeln hämtas.
  • Vid övernattning ska en anmälan om tillfällig övernattning skickas in till Uppsala brandförsvar senast fem dagar innan övernattningen.

Uthyrning/lån administreras av stuggruppen, använd nedanstående formulär för bokningsförfrågan.