I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag. Upptäckarscout blir man när man är tio år.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Den här boken öppnar en hel värld av nya upptäckter. Är du redo?

Upptäckten

Vill du veta allt om vad man kan göra som upptäckarscout? Då är det här boken för dig!

Här får du hänga med på upptäckarpatrullen Vildarnas coola äventyr OCH du får massor av tips på vad du och din egen patrull kan göra på Scouterna!

I jakten på de mystiska amuletterna hamnar Vildarna i alla möjliga olika äventyr. Dom hittar till exempel märkliga meddelanden på ett tivoli, förändrar världen med hjälp av målarfärg och kluriga idéer, och dom blir strandsatta vid ett stormande hav…

Wasakåren har tre upptäckaravdelningar:

Vill du vara med?

Gör en intresseanmälan