I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.

Spåraren har fått upp spåret på något nytt och vågar sig utanför sin hemmiljö med stort mod och upptäckarglädje. Ordet Spårare visar på viljan att upptäcka spåret och finna äventyret.

Den stora spårarboken

Undrar du vad Scouterna är? Det här är boken för alla spårarscouter. Följ med när Tofs letar upp de bästa spårarna som finns. I boken har Tofs samlat allt som är värt att veta.

Du får bland annat möta scoutonauten Klara uppe i sitt rymdskepp – Hon har full koll på hur man samarbetar. Vägvisaren Grindal berättar om naturens alla mysterier.

Dessutom får du tips om hur man packar ryggsäcken, täljer, ger första hjälpen och mycket, mycket mer som är bra att kunna.

Välkommen att följa med på Tofs äventyr in i spårarnas magiska värld.

Wasakåren har tre spåraravdelningar:

Vill du vara med?

Gör en intresseanmälan