wasakåren_logotyp_vit_utantext_scoutblå_2000x825

Wasakårens Föräldragille

1966 bildades Wasakårens föräldragille för...

…att stödja Wasakårens verksamhet med frivilliga insatser.

Föräldragillet drivs av en kärna av föräldrar som tar hjälp av övriga scoutföräldrar vid våra aktiviteter. Vinsten går till Wasakårens scoutverksamhet för barn och unga!

Föräldragillets viktigaste inkomstkälla är den årliga julmarknaden i Sunnersta kyrka. Tack vare frikostiga sponsorer och alla föräldrars storartade insatser och bidrag brukar julmarknaden vara en succé!

Förra årets julmarknaden blev bättre än förväntat, första året efter pandemin. Nu ser vi fram emot en riktigt trevlig julmarknad 2023.

Tyvärr är Föräldragillets kärna betydligt mindre än den har varit vilket innebär att vi är i större behov av hjälp än vi varit tidigare.
Välkomna att hjälpa oss i stort och i smått. Ingen kan göra allt men alla kan göra något och alla kan inte vara med på varje möte men nästan alla kan vara med vid något tillfälle.

De vårdnadshavare som vill vara med och stötta Wasakårens scoutverksamhet får gärna ta kontakt med Föräldragillet via nedanstående formulär så hör vi av oss snarast.
En föräldrarepresentant per avdelning skulle vara toppen både för oss och för ledarna. Vi väntar på dig – varmt välkommen i vårt glada gäng!

Kontakt - Föräldragillet

Använd detta formulär för att kontakta Wasakårens Föräldragille.

• Beskriv vad ditt ärende gäller
  • Om du vill bli kontaktad

Senast uppdaterad 2023-08-11